Vem vill inte ha en fantastisk fest när företaget firar

Som konsult i egna bolaget Livebrand hjälper jag mest andra företag att producera bra möten och event. Dessa kan jag sällan prata så mycket om, då det oftast rör sig om stora, interna event. Men den produktion som egentligen är det största event jag gör och gärna pratar om är Soul Train.

En klubb som är ett publikt event som dragit över 700 000 gäster under sju år till Café Opera, och till våra franchise-klubbar i Umeå, Uppsala, Västerås och Malmö samt till våra utsålda kryssningar med Birka Cruises. Det går fantastiskt bra, och det beror på att eventpaketeringen är tilltalande, att målgruppen 35-60 är totalt diskriminerad när det gäller att gå ut en kväll och ha roligt.

Den nischen har vi tagit. Samt att musiken vi arbetar med som är Soul Trains grund är det roligaste som finns att dansa till. Den största nyheten 2017 är att vi lanserade Soul Train Corporate Party, som snabbt blivit en efterfrågad produkt. Vem vill inte ha en fantastisk fest när företaget firar?

Nya samarbeten 
Inför 2019 drar jag och mitt konsultteam på Livebrand igång nya samarbeten och kommer skapa en ny verksamhet inriktad på mötesformat och facilitering, som kommer erbjuda en stark affärsmodell för företag och organisationer som behöver aktiv rådgivning för att få ut mer av sina möten, men också av sina ytor, arenor och platser. Vad kan man skapa i det här kvarteret? Hur kan man väcka den hör ytan till liv? Frågor som är oerhört intressanta.

Utöver den nya verksamheten tittar vi på ett specifikt projekt som kan bli nästa ”Vattenfestival”. Här bygger vi nu relationer med tänkbara partners, i den grupp av gamla rävar och nya, unga entreprenörer som vi mixar ihop till vår projektgrupp. Jag lovar att Eventeffect blir först med att rapportera om detta när vi är redo för lansering.

Förväntningarna inför 2018 är stora, då vi ser att många anläggningar står inför stora utmaningar när det gäller hur man möts. Trenderna i vår värld är innehåll, innehåll och åter innehåll. Som vi sagt i 20 år nu. Det räcker inte med att erbjuda lokal, mat, kanske ett spa eller gratis cyklar och kanoter. För att få de nya generationerna att nyttja en anläggning som mötesplats kommer det krävas mycket mer.

Convergence, sammanstrålning, är den stora trenden när det gäller att bygga mötesplatser. Här känner vi att det finns massor av möjligheter att hjälpa till med den breda bas av kompetens vi i vår grupp besitter, tillsammans med de koncept och format vi kommer att erbjuda. Och inte bara vi, det finns fler därute som också påtalat vikten av format, mötestekniker och innehåll.
Content is king, som vi brukar säga …

Av: Anders Müller
Senior Content Producer & Soul Train DJ/Owner,
Livebrand Communication